1. 1. 1.

Monday, February 6, 2012

အလွစြမ္းအား၏ ေနာက္ကြယ္

           လွပမႈသည္ ေကာင္းဆိုုးႏွစ္မ်ိဳး ရင္တြင္းခံစားခ်က္ အဖံုဖံုကို အၿမဲပြားမ်ားေစႏိုင္၏။ ျမတ္ႏိုးမႈမွ ယံုမွားသံသယသို႔ ျဖစ္ေစ၊ ပရိေဒ၀မီး ေတာက္ေလာင္ေနရာမွ   ေပ်ာ္ရႊင္ခ်မ္းေျမ့မႈတို႕ျဖစ္ေစ၊ အမ်ိဳးမ်ိဳးေျပာင္းလဲ သြားေစႏိုင္သည္။ လူသားတို႕၏ စိတ္ကူးယဥ္တက္မႈအေပၚ လွပမႈ၏ ဂယက္ရိုက္ခတ္မႈသည္ ႀကီးမားျပင္းထန္ လြန္းလွ၏။ ပိုင္ဆိုင္သူထံသို႕ စိတ္လႈပ္ရွားမႈဆိုင္ရာ ဧရာမစြမ္းအား တန္ခိုးအာဏာအပ္ႏွင္းထားသည္။ 
     
          မိန္းပပ်ိဳေလးတစ္ဦး၏ လွပမႈအႏၱရာယ္ႀကီးႏွင့္ ယင္းကတစ္ဆင့္ ပြားမ်ားျဖစ္ေပၚလာေစေသာ ရမၼက္ေဇာ ျပယုဂ္ကို Helen of Troy
ဒ႑ာရီတြင္ ေတြ႕ႏိုင္သည္။ ဟိုးမား၏  The Iliad လကၤာရွည္ႀကီးအရ ဟယ္လင္၏ ခ်စ္ခင္စြဲလန္းဖြယ္ ေကာင္းမႈေၾကာင့္ ဂရိႏွင့္ ထရြိဳင္တို႕ ဖ်က္ဆီးေရး               ေရရွည္စစ္ပြဲႀကီးျဖစ္ေပၚလာခဲ့ရသည္။ ဂရိနတ္ဘုရားမမ်ား ျဖစ္ၾကသည့္ Aphrodite, Athene ႏွင့္ Hera တို႕သည္ အလွဆံုးဆုအျဖစ္ ေပးအပ္မည့္ ေရႊပန္းသီးကို ရယူလိုၾကသည္။ ထရိုဂ်န္မွ ပဲရစ္မင္းသား အကဲျဖတ္မည့္ အလွဆံုးၿပိဳင္ပြဲသို႕ မိမိတို႕၏ အလွဂုဏ္အသီးသီးျဖင့္ ဂုဏ္ေမာက္စြာ ၿပိဳင္ပြဲ၀င္ၾကသည္။ ပဲရစ္မင္းသားေရွ႕ေမွာက္တြင္ အလွအသီးသီးျပၾကသည္။ 
             ပဲရစ္က အခ်စ္နတ္သမီး  Aphrodite ကို အလွဆံုးအျဖစ္ ေရြးခ်ယ္လိုက္သည္။ Aphrodite က ပဲရစ္မင္းသားအား ကမၻာေပၚတြင္ အလွဆံုး မိန္းမတစ္ဦး ေပးမည္ဟု ကတိေပးခဲ့သည္။ Aphrodite က ပဲရစ္မင္းသားကို စပါးတားဘုရင္မ ဟယ္လင္၏ ေမတၱာကို အရယူရန္ အားေပးအားေျမွာက္ျပဳသည္။ ခင္ပြန္းျဖစ္သူကို ပစ္ခဲ့ၿပီး ထရိုင္သို႕ ပဲရစ္မင္းသားႏွင့္အတူ ထြက္ေျပးေစခဲ့သည္။ စိတ္မေၾကေသာ ဂရိေရတပ္ႀကီးက ထရိုင္ၿမိဳ႕ႏွင့္ ၿမိဳ႕ေနလူထု အားလံုးကို ဖ်က္ဆီးလိုက္သည္။
            ထိုေရွ႕ေဟာင္းဇာတ္လမ္းသည္ လွပျခင္း အခ်စ္ႏွင့္ အခ်စ္ေၾကာင့္ အိမ္ေထာင္မႈတစ္ခုအတြင္း ပ်က္သုဥ္းသြားေစမႈတို႕ အဆိုးအေကာင္း ဖက္စပ္ဆက္ႏြယ္ေနမႈဆိုင္ရာ သံပိုင္းေမာ္ကြန္း သာဓကတစ္ရပ္ပင္ျဖစ္သည္။ အလြန္အမင္းလွပမႈသည္ ဆႏၵရမၼက္ သ၀န္တိုမႈႏွင့္ သစၥာေဖါက္ဖ်က္မႈတို႕ကို ျဖစ္ပြားေစသည္။ ၿပိဳင္ဘက္ေပၚလာေစႏိုင္သည္။ မညီမညြတ္မႈႏွင့္ စစ္ပြဲကို ေပၚေပါက္လာေစတက္သည္။ သမိုင္းေၾကာင္းအရ အလွအပ၏ ဂယက္ရိုက္ခတ္မႈေၾကာင့္   ႏိုင္ငံေရးသမားႀကီးမ်ား၊ စစ္သည္ေတာ္ႀကီးမ်ားကို တာ၀န္မွ ေသြဖည္ၿပီး ႏိုင္ငံေတာ္ႀကီးမ်ား၏ ကံၾကမၼာကို အဆံုးအျဖတ္ ျပဳ႕ခဲ့ၾကသည္။ “ထိုသို႕သာ ကလီယိုပါထရာ၏ ႏွာေခါင္းသာ ယခုထက္ ပိုတိုေနမည္ဆိုလွ်င္ ကမၻာ႔မ်က္ႏွာစာႀကီး တစ္ခုလံုး ေျပာင္းလဲသြားေပလိမ့္မည္” ဟု ျပင္သစ္ေတြးေခၚရွင္ Blaise Pascal ကေရးဖူးသည္။
            ထိုေနရာတြင္ ပါစကယ္က အလွႏွင့္ ပတ္သက္ေသာ သစၥာစကားကိုဆိုထားသည္။ အလွ၏ အႏၱိမလွ်ိဳ႕၀ွက္စြမ္းအင္သည္ ခ်ဳပ္တည္းမရႏိုင္ေလာက္ေအာင္ ဆြဲေဆာင္အားႀကီးေသာ အေသးအဖြဲကိစၥရပ္ကေလးမ်ားအေပၚ တည္မွီႏိုင္သည္ဟူေသာ အခ်က္ျဖစ္သည္။ ပုရိသအလွ ကၠုတၳိယအလွ ႏွစ္မ်ိဳးစလံုးသည္ ပင္ကိုစရိုက္ လကၡဏာအေပၚ မူတည္သည္။ မၾကာခဏျဖစ္ေလ့ရွိေသာ ယဥ္ေက်းမႈႏွင့္ အလွေဗဒ ဟန္ပန္မ်ားအေပၚတြင္လည္း တည္မွီလွ်က္ရွိသည္။ ၀မ္းဗိုက္လံုးလံုး၊ လက္ေမာင္းေသးေသး၊ ရင္သားငယ္ငယ္ အလယ္ေခတ္အလွမ်ားႏွင့္ Ruben ၏ ပန္းခ်ီကားထဲမွ ရင္ထြားထြား၊ ကိုယ္လံုးတုတ္တုတ္၊ နတ္သမီးပံုမ်ားကို ႏိႈင္းယွဥ္ၾကည့္လွ်င္ အလွအပႏွင့္ ပတ္သက္ေသာ အေတြးအျမင္ အယူအဆ ေျပာင္းလဲတက္ေၾကာင္း သိႏိုင္သည္။ အလွတြင္ ပါရွိေနဆဲ ထာ၀ရတရားတစ္ရပ္မွာ အလွတြင္ ယစ္မူးမိေသာ ျမင္ေတြ႕သူအေပၚ လိုလားေတာင့္တေစတက္မႈႏွင့္ ဆြဲငင္အားတို႔ပင္ျဖစ္သည္။ ကဗ်ာဆရာ John Donne က “ျမင္မိ စြဲလန္းမိၿပီး ရေအာင္ယူလိုက္ခ်င္ေသာ အလွမ်ိဳးသာရွိေနခဲ့လွ်င္ မင္းႏွင့္ပတ္သက္ေသာ စိတ္ကူးယဥ္အိမ္မက္ တစ္ခုမွ်ပါပဲ” ဟု ေရးခဲ့သည္။

No comments:

Post a Comment